[xoo_cp_cart]
[xoo_cp_cart]
UKK – yleisimmät kysymykset2024-01-18T19:47:49+02:00
MITEN VOIN TEHDÄ MUUTOKSIA TILAUKSEENI TAI PERUA SEN?2022-04-03T15:54:32+03:00

Jos tilauksessa on virheitä, haluatte tehdä tilaukseen muutoksia tai peruuttaa tilauksen, tämä onnistuu vielä ennen tilauksen toimitusta kuljetukseen.

Yhteydenottotavat:
– Sähköpostitse: webstore@sonemar.fi
– Puhelimitse: Asiakaspalvelu: 045-3313252 – Ma-Pe 12-16
– Yhteydenottolomakkeella: verkkokaupan yläreuna

Toimitusvahvistussähköpostin saapumisen jälkeen tilaukset lähtevät toimitukseen pääsääntöisesti samana päivänä klo 16.

MITÄ MAKSUVAIHTOEHTOJA ON KÄYTETTÄVISSÄ?2022-04-03T15:55:08+03:00

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Maksuvaihtoehtoina ovat verkkomaksaminen, yleisimmät luottokortit, mobiilimaksu ja laskupalvelu.

Voit tutustua Paytrail by nets maksutapoihin tarkemmin täällä: Maksupalveluehdot.

Vaihtoehtoisesti voitte maksaa käyttämällä Paypal-palvelua. Lisää tietoa palvelusta: Paypal

KUINKA SAAN TILAUKSESTA KUITIN?2022-04-03T16:00:04+03:00

Kuitti tilauksesta toimitetaan sähköpostiinne tilausvahvistuksen liitetiedostona.

Vaihtoehtoisesti voitte tulostaa kuitin myös maksutapahtuman jälkeen tilausvahvistussivulta tai omilta asiakassivulltanne kirjautuessanne sisään kauppaamme käyttäjätunnuksillanne.

Lähetyksen mukana emme toimita paperisia ostokuitteja/lähetysluetteloja.

VOINKO TEHDÄ TILAUKSEN YRITYKSELLE?2022-04-03T16:00:35+03:00

Voitte syöttää yrityksen nimen / Y-tunnuksen kassalla tilausta tehdessänne. Tiedot tulostuvat tilausvahvistukseen ja ostokuittiin.

MITÄ TOIMITUSTAPOJA ON SAATAVILLA?2024-01-07T16:08:06+02:00

Toimitustapoina ovat:

Nouto Sonemar Webstore noutopisteeltä: Polunmäenkatu 14, Tampere

Posti – Pikkupaketti – Jaetaan päiväpostin mukana

Posti – Nouto Postin toimipisteeltä tai pakettiautomaatista

Posti – Kuljetus vastaanottajalle

Matkahuolto – XXS- ja Lähellä-paketit – Noudetaan Matkahuollon noutopisteestä tai pakettiautomaatista

Matkahuolto – Bussipaketti – Noudetaan Matkahuollon toimipisteestä

Matkahuolto – Kuljetus vastaanottajalle

DB Schenker – Noudetaan noutopisteestä tai pakettiautomaatista


Suoratoimitustuotteissa tilauksesta ja tuotteista riipuen tavarantoimittaja voi olla muukin kuin Posti tai Matkahuolto, esimerkiksi: DPD, DHL, UPS.

Saatavilla olevat toimitustavat saattavat vaihdella tuotteiden mukaan.

MILLOIN TILAUKSENI LÄHTEE MATKAAN?2024-01-07T15:58:32+02:00

Varastossa olevat tuotteet:

Arkipäivisin ennen klo 15 tehdyt tilaukset toimitetaan kuljetuspalveluun pääsääntöisesti samana päivänä, tai viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä.

Tilaustuotteet:

Tuotteen saapumispäivänä.

Viikonloppuisin ja pyhäpäivinä tehdyt tilaukset seuraavana mahdollisena arkipäivänä. Suuremmista poikkeusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

MIKÄ ON TUOTTEIDEN TOIMITUSAIKA?2024-01-07T16:05:04+02:00

Varastotuotteiden yleisimmät toimitusajat ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-3 arkipäivää.

Postipaketit: 1-3 arkipäivää

Pikkupaketit: Päiväpostin jakeluajoista riippuen 2-5 arkipäivää

Matkahuolto: 2-3 arkipäivää

DB Schenker: 2-5 arkipäivää

MISSÄ ON TILAUKSENI?2023-08-31T22:39:56+03:00

Tilauksen käsittelyn tilannetta voitte tarkistella asiakastililtänne tai tilauksissa ilman asiakastiliä, sivun yläosan info-osiosta.

Jokaisesta toimituksesta lähetämme erillisen lähetysvahvistussähköpostin seurantatunnuksineen.

ENTÄ JOS TILAUKSENI SISÄLTÄÄ EI VARASTOSSA OLEVIA ELI TILATTAVIA TUOTTEITA:2022-04-03T16:06:17+03:00

Jos tilaus sisältää tilattavia tuotteita (ei varastossamme), toimitus lähtee varastoltamme vasta kun kaikki puuttuvat tuotteet ovat saapuneet.

Jos puuttuvan tuotteen saapuminen viivästyy tai on kohtuuttoman pitkä, olemme tilaajaan yhteydessä ja voimme jakaa toimituksen osiin.

Tilattavien tuotteiden kohdalla on ilmoitettu saatavuusarvio millon tuote mahdollisesti on lähetettävissä.

Aikaväli on viitteellinen, toisinaan tuote saattaa olla lähetysvalmiina varastossamme huomattavastikin ilmoitettua aikaväliä nopeammin tai joskus tavarantoimittajasta riippuen aika saattaa olla hivenen pidempi.

TILASIN SMARTPOSTIIN, JOUDUIN NOUTAMAAN POSTIN NOUTOPISTEELTÄ TAI TOISINPÄIN2022-04-03T16:05:48+03:00

Lähetys joka ei mittojensa puolesta mahdu Smartpost – automaattiin tai automaatti on täynnä, ohjautuu automaattisesti lähimpään vapaaseen noutopisteeseen.

Jos vastaanottajalla on käytössä pakettien uudelleenohjaus, saattaa esimerkiksi valittu toimitustapa: Nouto Postin toimipisteeltä ohjautua noudettavaksi Smarpost-automaatista.

LÄHETYS SAAPUI USEMPANA PAKETTINA2022-04-03T16:06:42+03:00

Toisinaan joudumme lähettämään samalla tilauksella olevat tuotteet monipakettilähetyksenä esimerkiksi tuotteiden yhteispainon ylittäessä 35 kg tai paketin koon ylittäessä kuljetuspalvelun rajat.

Paketit toimitetaan omilla seurantakoodeillaan. Tästä ei aiheudu lisäkuluja tilaajalle.

MITÄ TARKOITTAA SUORATOIMITUS (S/N)?2023-08-31T22:28:51+03:00

Osa tuotteista toimitetaan suoraan tavarantoimittajalta rahtipalveluna kotiin/työpaikalle, jolloin mm. tuotteen toimitusaika lyhenee ylimääräisten käsittelyiden vähentyessä.

Jos tilauksessa on useampien toimitustapojen tuoteryhmiä, saattaa toimitus jakaantua useammaksi lähetykseksi. Tästä ei aiheudu lisäkuluja tilaajalle.

Saatamme käyttää suoratoimitusta myös muissa kuin merkittyissä tuotteissa jos se on toimituksen nopeuttamiseksi tai tuotteen koon vuoksi järkevää ja mahdollista. Tästä ei aiheudu lisäkuluja tilaajalle.

Suoratoimitustuotteilla on myös ilmainen noutomahdollisuus noutopisteeltämme: Sonemar Oy, Tampere.

Suoratoimitustuotteet toimitetaan aina EU-alueelta ja toimitusmaksu on nähtävillä kassasivulla.

TOIMITATTEKO ULKOMAILLE TAI AHVENANMAALLE?2022-04-03T16:08:02+03:00

Toimitamme tällähetkellä tuotteita Manner-Suomeen, Ahvenanmaalle (ALV0%), Ruotsiin ja Viroon

VOINKO PALAUTTAA OSTAMANI TUOTTEEN?2022-04-03T16:12:16+03:00

Kuluttajat:

Tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus poislukien asiakasta varten räätälöidyt tuotteet tai sinetöidyt ja avatut tuotteet.

Vastaanotettu tuote on pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes olet päättänyt pitää tavaran.

Sinulla on kuitenkin oikeus avata tai purkaa pakkaus sekä tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuus samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa palautusoikeuteen.

Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos tuotetta on käsitelty vain sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Jos kuluttaja kuitenkin ottaa tavaran käyttöönsä huolenpitovelvoitteensa vastaisesti, hän vastaa tavaran arvon alentumisesta.

Yritykset:

Palautukset käsitellään aina tapauskohtaisesti.

KUINKA VOIN PALAUTTAA TUOTTEEN?2022-07-29T22:43:42+03:00

Palautuksissa ja tuotevaihdoissa pyydämme olemaan aina yhteydessä asiakaspalveluumme palautusohjeiden saamiseksi:

-Sähköposti: WEBSTORE@SONEMAR.FI

-Puhelin: +358-45-3313252 (Ma-Pe 12-16)

-Yhteydenottolomake (sivun yläreuna)

TAKUU2022-04-03T16:14:17+03:00

Kaikilla myymillämme tuotteilla on vähintään 6 kuukauden toimintatakuu.

Kuluttajakaupassa myymillämme elektroniikkatuotteilla on EU-lainsäädännön kuluttajansuojanmukainen 2 vuoden takuu alkaen ostopäivästä.

Takuuaika ammattikäytössä on 6 kuukautta

Takuuasioissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

VIALLINEN TUOTE2022-04-03T16:14:06+03:00

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme

MAKSUN PALAUTUS2022-04-03T16:14:51+03:00

Hyvitys- ja tuotepalautuksissa hyvitettävä summa palautetaan alkuperäiselle maksutavalle.

NOUTAMATTOMAT POSTILÄHETYKSET2022-04-03T16:15:28+03:00

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, veloitamme alkuperäisen toimitusmaksun hinnan toimitus- ja käsittelykuluina.

SISÄLTÄÄKÖ TUOTTEIDEN HINTA ARVONLISÄVERON?2024-09-01T00:00:15+03:00

Suomi

Yksityiset ja yritykset: Kyllä, verkkokauppamme ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 25.5%.

Ruotsi ja Viro

Yksityiset: Kyllä, verkkokauppamme ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 25.5%.

Yritykset: Yhteisömyyntisäädöksien mukaisesti hinnat ALV0%. Kassasivulla maavalinta ja voimassa oleva ALV-tunnus.

Ahvenanmaa (ALV0%)

Hinnat ilman arvonlisäveroa. Kassasivun maavalinta vaihtaa hinnat arvonlisäverottomiksi.

ONKO TUOTETTA VARASTOSSA?2022-04-03T17:23:30+03:00

Jokaisen tuotteen tuotetietojen yhteydessä on maininta saatavuudesta.

Saatavuus: XX varastossamme:

Tuotetta on saatavilla heti omassa varastossamme mainittu määrä.

Saatavuus: Ei varastossamme – Tilaustuote:

Tuotetta ei ole omassa varastossamme, mutta on tilattavissa.

Saatavuusarvio:

Arvio koska tilaustuote saapuu omaan varastoomme

Ei tilattavissa tällähetkellä:

Tuote ei ole tilattavissa tai saatavuusajasta ei ole tarkempaa tietoa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme lisätietojen saamiseksi.

TILASIN TILAUSTUOTTEEN, MITÄ NYT TAPAHTUU?2022-04-03T16:25:35+03:00

Täydennämme varastoamme lähes päivittäin. Tilattu tuote saapuu varastoomme seuraavassa saapumiserässä ja lähetetään tilaajalle saapumispäivänä.

Toimitusta nopeuttaaksemme, tai milloin se tavaran luonteen puolesta on järkevää, saatamme käyttää myös suoratoimitusta. Tästä ei tilaajalle aiheudu lisäkuluja.

Tuotemerkkeillä ja tuotteilla ovat erilaiset saatavuusaika-arviot, jotka on aina tuotesivuilla ilmoitettu.